10 הרגלים מנצחים לשמירה על השיניים

אנחנו שומעים סביבנו לא מעט מושגים כמו שמירה על בריאות הפה או שמירה על שיניים בריאות, אך אם נתרגם את אותם מושגים לחיי היום-יום שלנו נוכל להתייחס אליהם יותר כאל הרגלים קבועים וחשובים. אותם הרגלים שחשוב כל כך לרכוש עוד בגיל צעיר, יכולים למנוע מחלות, זיהומים ובעיות נוספות בחלל הפה בעתיד. יתרה מזאת, הקפדה על הרגלים אלו לאורך זמן יסללו את הדרך לשיניים יפות, לבנות, ישרות ולחיוכים אסתטיים. במאמר שלפניכם תמצאו 10 טיפים להרגלים מנצחים בשמירה על בריאות השיניים וחלל הפה, שהם הרבה מעבר לרק צחצוח – מתחילים.

10 טיפים מנצחים לשמירה על בריאות הפה

1.יש לצחצח ויש לצחצח נכון :

אי-אפשר להתחיל רשימה שכזו מבלי לדבר על צחצוח נכון. כולם יודעים שהבסיס הוא צחצוח של בין 2 ל-3 פעמים ביום, אך אם הצחצוח מתבצע בצורה לא נכונה, זה אולי עדיף מכלום, אבל זה גם לא תורם רבות.

חשוב מאוד להקפיד על זווית של 45 מעלות ביחס של המברשת לחניכיים, להתחיל את התנועה מגבול החניכיים והשן כלפי מטה ולא לשכוח להגיע לכל שן ושן. חשוב לזכור לצחצח גם את הלשון, מה שתורם רבות גם להעלמת ריח רע מהפה. לכן, צחצוח של 30 שניות לא יכול להספיק, השתדלו לצחצח בצורה נכונה לפחות כ-2 דקות בכל פעם.

2.חוט דנטאלי:

אחד מהכלים הכי יעילים שיש לנו בחדר האמבטיה הוא החוט הדנטאלי. הסיבה המרכזית לכך היא שבעזרתו ניתן להגיע למקומות אליהם קשה מאוד להגיע עם מברשת השיניים. פעולת הניקוי ע”י שימוש בחוט דנטלי, היא פעולה חשובה בפני עצמה ואף כזו שמהווה פעולה משלימה לצחצוח השיניים.

3.שתו הרבה מים :

זה אולי לא אחד הדברים הראשונים שתחשבו עליהם בהקשר הזה, אך שתייה מרובה של מים עוזרת לניקוי משאריות מזון, מנטרלת חומציות ואף מסייעת במניעת עששת.

    מים ושיניים. איך שתיית מים מסייעת לשמירה על בריאות השיניים? צפו בסרטון>

    4.ביקורים קבועים אצל השיננית :

    טיפולים אצל השיננית חשובים למניעת דלקות חניכיים ולשמירה על בריאות השיניים והחניכיים. ההמלצה הרווחת היא טיפול של פעם עד פעמיים בשנה, בהתאם לצורך ולמצב השיניים. הניקוי אותו מבצעים השיננים, הוא ניקוי עמוקשמהווה טיפולי מניעתי ולכן הוא חשוב גם אם בריאות הפה שלכם במצב מעולה.

    5.בחרו מברשת שמתאימה שלכם :

    צחצוח נכון הוא חשוב מאוד, אך גם למברשת בה אתם משתמשים יש משקל לא מועט. רוב רופאי השיניים ממליצים על מברשת שיניים חשמלית רכה, אך גם עם המברשת הרגילה והמוכרת ניתן בהחלט לשמור על בריאות הפה בצורה מספקת. הדגש בנושא זה, הוא על ההתאמה בין סוג וגודל המברשת לבין מבנה השיניים ומצבן.

    6.תזונה :

    באופן טבעי, לאוכל ולשתייה שאנחנו צורכים יש השפעה רבה על בריאות הפה של כל אחד ואחת מאיתנו. כולנו מכירים את המאכלים שמזיקים לחלל הפה שלנו עוד מגיל צעיר, כמו לדוגמא מאכלים עתירי סוכר, צבעי מאכל, קפה הצובע את השיניים ועוד. הקפדה על הרגלי תזונה נכונים ובריאים יסייעו לא רק לשמירה על בריאות הפה, אלא גם על בריאות הגוף הכללית.

          שמירה על שיניים בריאות

          7.הימנעו מעישון :

          בניגוד להרגלים שמנינו עד כה, הרגל זה הוא אמנם אחד שממש איננו רוצים לאמץ, אך הנזק לשיניים מעישון הוא כל כך גדול שהוא שווה לפחות את האזכור. עישון משפיע על בריאות הפה בכל כך הרבה דרכים שהדף קצר מלהכיל, וזה מבלי שהתייחסנו לסכנה של סרטן חלל הפה שרק הוא, מהווה סיבה טובה להימנע מלהתחיל או להיגמל במהירות האפשרית.

          8.ביקורות אצל רופא השיניים :

          כמו שלעיתים אנחנו הולכים לבדיקות שגרתיות אצל הרופא גם אם אנחנו חשים בטוב, גם לרופא השיניים מומלץ להגיע לבדיקת שיניים שגרתית לצורך מעקב ובדיקה שהכל תקין.

          9.מי פה :

          בניגוד לדעה הרווחת, מי פה הם לא רק בשביל ריח טוב מהפה. למעשה, יש להם מספר תפקידים חשובים לשמירה על בריאות השיניים וביניהם החזרת הפלואוריד לציפוי, הוצאת חיידקים שנותרו לאחר הצחצוח ועוד.

          10.היעזרו ברופא השיניים ובשיננית שלכם :

          רופא השיניים והשיננית שלכם הם המקור האמין והרחב ביותר למידע נכון, הקניית הרגלים, הדרכת טכניקת צחצוח נכונה, בחירת משחה ומברשת, אבחון בעיות מוקדם ולכל שאלה בנושא לה טרם מצאתם תשובה מספקת.

                  פנו אלינו לייעוץ, בכל נושא הקשור לבריאות הפה שלכם. רופא שיניים בחיפה מוריה ישמח לסייע לייעץ ולהמליץ על הטיפול המתאים והמדויק בשבילכם.

                  כתבות נוספות

                  location ניווט phone חיוג email יצירת קשר