גז צחוק לילדים: טיפול שיניים בטוח ורגוע לילד

גז צחוק בטיפולי שיניים הפך לאחד הדרכים היעילות והבטוחות ביותר להתמודדות עם חרדה דנטלית, אצל מבוגרים ובעיקר אצל ילדים. מדובר בחומר טשטוש עדין עם פרופיל בטיחותי גבוה, כזה שלא מהווה סכנה ומסייע לילדים ולמבוגרים לעבור טיפולי שיניים ‘מפחידים’ בקלות ובמהירות. אז מהו למעשה אותו גז? איך הוא עובד? ומהם המקרים בהם הוא יוכל לעזור? טיפולי שיניים לילדים עם גז צחוק – המדריך המלא.

מהו גז צחוק?

שמו המקצועי של גז צחוק הוא – Nitrous Oxide וזהו למעשה גז עדין שנמצא בכמויות קטנות יחסית באוויר ואין לו ריח או צבע. הוא התגלה כבר לפני שנים רבות ומשמש מאז כחומר הרגעה וטשטוש בטיפולים רפואיים שונים, בעיקר בטיפולי שיניים. השימוש בו בתחום נעשה על ידי שילובו עם חמצן בשיעור גבוה יותר מזה הנמצא באוויר, כך הופך השימוש בו לבטיחותי מאוד.

איך מטפלים בגז צחוק?

לפני תחילת הטיפול, יש לוודא שהילד אינו מנוזל, מצונן ויכול לנשום דרך האף בחופשיות.

תחילה מונחת מסכה על אף המטופל, היא מחוברת למכשיר ייעודי שדואג לזרימת הגז במינון מבוקר ומווסת. הטיפול מתחיל ומסתיים עם זרימת חמצן נקי דרך המסכה, בהתחלה בשביל להתרגל לנשימה מהמסכה ובסוף כדי לנקות את שאריות הגז מהגוף. הגז עצמו, מוזרם במהלך הטיפול דרך האף של המטופל ובשילוב עם החמצן. 

טיפול שיניים לילדים עם גז צחוק – פתרון יעיל ובטוח.

מהם יתרונות השימוש בגז צחוק?

יש מספר יתרונות משמעותיים בשימוש בגז צחוק לילדים ולמבוגרים בטיפולי שיניים.

  • הפחתת חרדה ודאגה באופן מיידי – אצל ילדים ההשפעה היא מיידית, אצל מבוגרים לוקח מעט יותר זמן. הגז גם עוזר להתמודד עם רפלקס הקאה ועוזר לשלוט בבחילות שנפוצות אצל ילדים וצעירים בטיפולי שיניים.
  • חוויית טיפול נוחה יותרהגז המטשטש הופך את השהות במרפאת השיניים, לנוחה, קלה ומלחיצה הרבה פחות וכך גם הטיפולים עצמם קלים ועוברים בצורה טובה ונעימה יותר.
  • השפעה מהירה וזמניתהשפעת הגז אמנם מיידית, אך כמו שהוא בא מהר כך הוא גם נעלם ומתפוגג בצורה מהירה שלא גוררת השפעות לאחריה.
  • טיפול יעיל יותר – עצם הטשטוש והלחץ המופחת, מאפשר גם לרופאי ולרופאות השיניים לעשות את עבודתם בצורה טובה, מדויקת ומהירה יותר ועם פחות הפרעות.

האם קיימות תופעות לוואי לשימוש בגז צחוק?

לשימוש בגז צחוק יכולות להיות תופעות לוואי שאינן מסוכנות ואף נדירות ומתרחשות בקרב אחוזים בודדים מהמטופלים. תופעות הלוואי העיקריות יכללו בחילות והקאות ברמות שונות, מה שלרוב קורה בעקבות מינונים לא מדויקים בין גז הנייטרוס (גז הצחוק) לחמצן. עם זאת, גם תופעות לוואי אלו חולפות לרוב במהירות או לאחר מספר שעות. בכל מקרה לפני הטיפולים, מומלץ שלא להעמיס יותר מדי על הקיבה ולאכול מאכלים קלים יותר.

השוואה לשיטות הרדמה אחרות

גז צחוק בטיפול שיניים בדרך כלל משמש על מנת לטשטש את המטופלים בצורה עדינה וקלה יחסית, לכן פעמים רבות הוא מתאים מאוד לילדים. הרדמות כלליות ומקומיות לעומת זאת, הן בעלות השפעה חזקה וארוכה יותר, שיתאימו בעיקר לניתוחים שונים ולטיפולים מורכבים יותר בשיקום הפה. בהתאם, גם תופעות הלוואי יהיו קלות ויתפוגגו במהירות רבה יותר.

לסיכום – המקרים בהם השימוש בגז צחוק מומלץ

כאשר מדובר בטיפולי שיניים לילדים ומבוגרים, גז צחוק יכול להיות פתרון מעולה לאלו שחוששים וחרדים במיוחד. מטופלים עם חרדות או כאלה בעלי רגישות גבוהה, לא חייבים לסבול יותר מאחרים. בעזרת הטשטוש מבוגרים וילדים יכולים לקבל טיפולים רפואיים חשובים ולהימנע מלוותר עליהם.

חשוב מאוד לזכור שהשימוש בסדציה נשאפת הוא אמנם בטיחותי, אך הוא מחייב הכשרה מתאימה, ניסיון ומקצועיות. במרפאת המומחים “מוריה 100” תוכלו למצוא מגוון רופאי שיניים מומחים ומובילים מכל סוגי ההתמחויות כגון רפואת שיניים לילדים, אורתודנטיה, כירורגיית פה ולסת ועוד.

כתבות נוספות

location ניווט phone חיוג email יצירת קשר